Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO TOPGIFT.PL
- Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;
- Konsument – Klient, który jest osobą fizyczną i spełnia kryteria określone w definicji z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego. Zgodnie z tą definicją za Konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Partner - osoba fizyczna lub prawna realizująca Prezenty określone na Voucherze, z którą Top Racing ma podpisane stosowne umowy.
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego TopGIFT.PL;
- Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.topgift.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
- Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;
- Voucher - dokument potwierdzający zawarcie umowy i uprawniający jego okaziciela do realizacji oznaczonej na voucherze usługi u określonego partnera sklepu. Voucher jest kartą różnego przeznaczenia w rozumieniu art. 8b ustawy o VAT.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów oraz Voucherów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy firmą Top Racing Sp. z o.o., a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
- Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.topgift.pl i jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Sklep internetowy, działający pod adresem www.topgift.pl, prowadzony jest przez firmę Top Racing Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie przy ul. Powstańców Śląskich 127, NIP 5223223188, REGON 521748880, KRS 0000966404.
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
- zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;
- warunki i zasady dokonywania elektronicznej rezerwacji produktów i voucherów dostępnych w ramach sklepu internetowego;
- warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego;
- zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach sklepu internetowego.
- Korzystanie ze sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
- Przeglądarki internetowej Microsoft Edge, Firefox 72, Opera 66, Chrome 79 lub nowsze z włączoną obsługą Java,
- minimalna rozdzielczość ekranu 800 x 600 pikseli.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Top Racing zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.topgift.pl oraz zapisać jego treść i sporządzić wydruk.
- Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
- Klient zobowiązany jest do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- korzystania ze sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- Informacje o Towarach oraz Voucherach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową www.topgift.pl, dokonać wyboru vouchera lub produktu, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
- Wybór zamawianych przez Klienta Towarów dokonywany jest poprzez ich dodanie do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu kliknięcia w przycisk ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru lub Vouchera. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
- Po podaniu przez Klienta korzystającego ze sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia. Podsumowanie zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące:
- przedmiotu zamówienia,
- jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują),
- wybranej metody płatności,
- wybranego sposobu dostawy,
- czasu dostawy
- W celu wysłania Zamówienia konieczne jest podanie danych osobowych oznaczonych, jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku ZAMAWIAM Z OBOWIĄŻKIEM ZAPŁATY.
- Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z Top Racing Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
- Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
- Umowa zawierana jest w języku polskim. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych Zamówienia oraz ogólnych warunków (Regulamin sklepu internetowego) następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Dostawa
- Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Dostawa Voucherów odbywa się metodą elektroniczną (w formacie PDF) na podany w zamówieniu adres e-mail lub pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Dostawa zamówionych Towarów lub Voucherów odbywa się przesyłką kurierską DPD lub InPost. Koszty dostawy zostaną wskazane w momencie składania Zamówienia.
- Termin realizacji dostawy wynosi od 1 do 3 dni roboczych licząc od dnia wysłania przez Klienta Zamówienia.
- Ceny i metody płatności
- Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
- Klient ma możliwość uiszczenia zapłaty ceny:
- płatnością za pośrednictwem serwisu płatności elektronicznej IdoPay.
- Realizacja Vouchera u Partnera
- Klient lub osoba przez niego obdarowana może zrealizować otrzymany Voucher w ciągu jego Terminu Ważności. Klient (lub osoba obdarowana przez Klienta) w momencie chęci realizacji Kuponu u Partnera kontaktuje się bezpośrednio z Partnerem celem umówienia terminu realizacji usługi u Partnera. Wszelkie dane kontaktowe do Partnera realizującego Voucher znajdują się na Voucherze.
- Klient (lub osoba obdarowana przez Klienta) zobowiązany jest do podania Partnerowi w momencie rezerwacji numeru Vouchera oraz 6-cyfrowego kodu realizacji.
- Po uzgodnieniu szczegółów dotyczących sposobu, miejsca i terminu realizacji Usługi, Posiadacz Vouchera zobowiązany jest przedstawić Partnerowi realizującemu Voucher wydrukowany Voucher z czytelnym numerem oraz sześciocyfrowym kodem realizacji.
- W odniesieniu do części Usług, których realizacja może zależeć od wieku, wagi uczestnika lub posiadania określonych dokumentów, jak np. paszport lub prawo jazdy. Partner może wymagać okazania stosownego dokumentu, a Klient ma obowiązek go przedstawić. W przypadku nieokazania na wyraźną prośbę Partnera realizującego Voucher dokumentów, Partner może odmówić realizacji Usługi. W takiej sytuacji Klientowi nie przysługuje prawo do żadnej rekompensaty ani zwrotu poniesionych kosztów.
- Organizator może dokonać zmiany terminu lub odmowy realizacji Usługi w całości lub w części z przyczyn od siebie niezależnych, po uprzednim poinformowaniu Posiadacza Vouchera o zaistniałych okolicznościach (przyczyny niezależne to sytuacje, na których zaistnienie, wystąpienie i przebieg Partner nie ma wpływu, a które uniemożliwiają mu przeprowadzenie Usługi: niesprzyjające warunki pogodowe, nieoczekiwane problemy techniczne, nieprzewidziane wypadki losowe.
-
Partner zastrzega sobie prawo, w połączeniu ze wszystkimi innymi postanowieniami i regulacjami uzasadnionymi względami bezpieczeństwa, do:
- odmówienia realizacji Usługi osobom będącym pod wpływem alkoholu lub środków odurzających;
- żądania opuszczenia terenu realizacji Usługi i zastosowania odpowiednich kroków, aby to żądanie zostało wykonane w sytuacjach, w których uczestnik zakłóca porządek publiczny, zachowuje się agresywnie lub niezgodnie z Regulaminem;
- odmówienia wniesienia na teren realizacji Usługi alkoholu, środków odurzających oraz innych przedmiotów lub środków mogących pozostawać w sprzeczności z Regulaminem lub innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Prawo do wymiany Vouchera
- Vouchery oferowane przez Top Racing Sp. z o.o. są kartami różnego przeznaczenia w rozumieniu art. 8b ustawy o VAT i podlegają prawu do wymiany.
- Klient ma prawo do wymiany zakupionego poprzez stronę www.topgift.pl Vouchera na dowolny Voucher, który znajduje się w ofercie Top Racing. W przypadku wymiany na Voucher o większej wartości zobowiązany jest do pokrycia różnicy w cenie. W przypadku wymiany na Voucher o niższej wartości Top Racing nie dokonuje zwrotu różnicy w cenie.
- Wymieniany Voucher musi być ważny.
- Wymieniony Voucher zachowuje termin vouchera sprzed wymiany. W przypadku wymiany 2 lub więcej voucherów, termin ważności nowego vouchera jest zgodny z terminem ważności wymienianego vouchera z najkrótszą datą ważności.
- Wymiany vouchera można dokonać kontaktując się z biurem obsługi klienta wysyłając wiadomość na e-mail info@topgift.pl.
- Prawo do odstąpienia od umowy
- Klientowi, który jest Konsumentem przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od umowy zakupu towarów lub voucherów. Konsument ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie zamówionego produktu lub Vouchera lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną), a zamówione towary lub vouchery odesłać na swój koszt na nasz adres Top Racing Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie (01-355) przy ul. Powstańców Śląskich 127, info@topgift.pl
- Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w przypadku zakupu biletów oraz karnetów na wydarzenie sportowe (dotyczy m.in. biletów i karnetów na Rajd Polski oraz Rajd Barbórka).
- Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Proszę odesłać niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Reklamacje dotyczące Towarów
- Top Racing Sp. z o.o. jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1] - 556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw gwarantowanych ustawowo, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres info@topgift.pl. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
- Sprzedawca nie jest producentem towarów. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.
- Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Sklep internetowy podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania serwisu i stron internetowych sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości techniczne zgłoszone przez Klientów.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem serwisu i stron internetowych sklepu, Klient może zgłaszać pisemnie na adres: Racing Sp. z o.o., 01-355 Warszawa, ul. Powstańców Śląskich 127, mailowo pod adres info@topgift.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.
- W reklamacji Klient powinien opisać rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
- Rozstrzyganie sporów i postanowienia końcowe
- Klient, który jest Konsumentem, może w razie zainteresowania skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Spory dotyczące zakupów internetowych można rozwiązać w drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z innych metod pozasądowego rozwiązywania sporów i np. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.